vrijdag 8 augustus 2008

Trofast...

Met 2 Meissies in de categorie tot -4 jaar in huis, verzamelt een mens nogal wat speelgoed. Verjaardagen, sinterklazen, verrassingen, flink-geweest-cadeautjes, tel maar op.... Na een belofte aan Man om voor het einde van de grote vakantie de berg speelgoed, die nu zowat 2/3 van onze living in beslag neemt, op te ruimen, heb ik te langen leste een "opbergsysteem" gekocht in den Ikea. Ja, zo noemt men dat tegenwoordig: een "opbergsysteem". Kast of rek, da's uit de mode - je moet aan het "opbergsysteem" tegenwoordig. Niet zonder enige trots kan ik u melden dat ik het "opbergsysteem", bestaande uit zeven (jaja, u leest goed 7!) kastjens, helemaal zelf ende alleen ineen gevezen heb. En dat op amper 3 uur! Had ik vijzen over? Ja, natuurlijk, da's de bedoeling van Ikea. Als je geen vijzen over hebt, dan heb je je meubel gewoon niet correct in elkaar gevezen, zo simpel is dat. Dat maakt deel uit van het Zweeds concept. Al merkte ik links en rechts toch een piepkleine "made in Poland" - Ikea is dus niet meer wat het geweest is. Men weze gewaarschuwd: één van dees dagen zitten er gewoon juist genoeg vijzekes en plugskes in die zakskes want die Polen kunnen misschien wel tellen.... Was het het harde labeur waard? Absoluut! Toen Meissie1 haar kamertje ging inspecteren en met veel oooooh's en aaaaah's het "opbergsysteem" keurde, antwoordde ze op mijn vraag wat ze er van vond: "Mama, het is perfect!"

2 opmerkingen:

ysabel zei

al dat speelgoed! Ik heb besloten om het speelgoed van mijn zoon doorheen de jaren op regelmatige basis uit te dunnen. Ik ben benieuwd of dat me gaat lukken!

JeMaMuse zei

wel - ik was aangenaam verrast van te zien dat 70% van de bakken nog leeg zijn. En ik moet nog uitdunnen ook! Al bij al valt het nog mee...